Zapalenie skóry rąk
Zadzwoń  42 230 96 57   lub  Zarezerwuj online

Kontaktowe zapalenie skóry z podrażnieniami jest to częsty typ zapalenia skóry rąk, spowodowany ekspozycją na substancje zewnętrzne, które powodują ścieranie, podrażnienie lub zniszczenie warstwy rogowej. Charakterystyczne objawy to pieczenie, świąd i przeczulica w miejscu kontaktu z substancją drażniącą.

Zmiany zazwyczaj obejmują dłonie. Kontaktowe zapalenie skóry powstaje w wyniku zetknięcia się z alergenem, z którym pacjent zatknął się w życiu codziennym lub w pracy zawodowej. Wyróżniamy wyprysk ostry i przewlekły. Zmiany są niewyraźnie odgraniczone od otoczenia, występują pęcherzyki i grudki wysiękowe, towarzyszy im świąd. Do substancji o wysokim potencjale uczulającym należą: nikiel, mieszanina gumy (dodatek do produktów gumowych), mieszanka zapachowa, antybiotyki miejscowe, dwuchromian potasu i inne środki.

Leczenie: nawilżanie, unikanie czynników drażniących, częstego mycia rąk, kontaktu z wodą i używanie emolientów jest pomocne w odnowieniu bariery ochronnej naskórka niezależnie od typu zapalenia. Regularne używanie emolientów i kremów barierowych zapobiega wysuszeniu skóry i podrażnieniom spowodowanym związkami chemicznymi. Emolienty powinny być używane zaraz po kąpieli, by zapobiec utracie wody. Zaleca się stosowanie ochronnych rękawic (winylowych lub bawełnianych) i łagodnych mydeł w trakcie mycia, by zminimalizować objawy podrażnienia. Testy płatkowe są skuteczne w wykrywaniu potencjalnych alergenów kontaktowych. W leczeniu kontaktowego zapalenia skóry stosujemy miejscowo kortykosteroidy, antybiotyki, pimekrolimus, doustne leki przeciwhistaminowe, naświetlanie UV. W najcięższych przypadkach stosowane są kortykosteroidy przez krótki czas.

Potrzebujesz więcej informacji?

Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest "DERMOKLINIKA-CENTRUM MEDYCZNE" SPÓŁKA CYWILNA M.KIERSTAN, J.NARBUTT, A.LESIAK z siedzibą w Łodzi, przy Aleji T. Kościuszki 93, 90-436, e-mail: kontakt@dermoklinika.pl, nr tel. 42 230 96 57. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.

Zapisz się do naszego newslettera

Dane kontaktowe

Łódź, ul. Kościuszki 93