Pokrzywka
Zadzwoń  42 230 96 57   lub  Zarezerwuj online

Leczenie pokrzywki Łódź

Pokrzywka jest to niejednolity zespół chorobowy, w którym wykwitem pierwotnym jest bąbel pokrzywkowy. Charakteryzuje się obrzękiem, zabarwieniem różowym lub porcelanowo-białym.

Zmiana skórna powstaje szybko i ustępuje bez pozostawienia śladów po kilku, kilkunastu godzinach. Zwykle towarzyszy temu świąd. Ze względu na czas trwania choroby pokrzywkę można podzielić na ostrą (trwającą do 6 tygodni) i przewlekłą (trwającą powyżej 6 tygodni). Pokrzywka dotyczy około 15%-20% populacji, a ryzyko rozwoju pokrzywki przewlekłej wynosi około 0,5%. Do czynników wywołujących tego typu zmianę skórną należą leki, pokarmy, alergeny wziewne (np. sierść kota), substancje konserwujące, infekcje, substancje zapachowe. Często jednak nie można ustalić czynnika wywołującego pokrzywkę (szczególnie w przypadku postaci przewlekłej), co jest ważną informacją dla pacjenta. Nierzadko występują zaostrzenia pod wpływem bodźców psychicznych. W przypadku podejrzenia, że pokrzywka jest wywołana składnikami pokarmowymi, dodatkami do pokarmów lub konserwantami, należy stosować dietę eliminacyjną przez około 2 tygodnie. Jeśli dojdzie do cofnięcia się objawów, dietę należy utrzymywać przez około 3-6 miesięcy. Dieta eliminacyjna to dieta o składzie: woda, herbata, biały ser, ryż, ziemniaki, masło, chude mięso. Należy unikać ryb, żółtego sera, czerwonego wina, kiszonych ogórków, kiszonej kapusty, ostrych przypraw, truskawek, cytrusów, produktów zawierających duże ilości konserwantów. Do innych przyczyn pokrzywki należą infekcje bakteryjne, pasożytnicze, zakażenie Helicobacter pyroli. Inne rodzaje pokrzywek to pokrzywka z zimna, pokrzywka cieplna, pokrzywka świetlna, pokrzywka kontaktowa i mechaniczna. Podstawą postępowania w pokrzywce jest przeprowadzenie dokładnego wywiadu z pacjentem przez bardzo dobrego dermatologa i unikanie czynników wywołujących. Leki przeciwhistaminowe są główną grupą preparatów stosowanych w leczeniu pokrzywek (np. loratydyna, ceteryzyna, lewoceteryzna, desloratydna, fexofenadyna). Są to preparaty bezpieczne i mogą być stosowane przez długi czas w wysokich dawkach. W ciężkich przypadkach stosujemy leki immunomodulujące i naświetlania promieniami UV. Bardzo dobry dermatolog Łódź.

zobacz zdjęcia

Potrzebujesz więcej informacji?

"Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adres email) przez Sprzedawcę (tutaj należy podać imię i nazwisko / nazwę oraz adres Sprzedawcy) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody."

Zapisz się do naszego newslettera

Dane kontaktowe

Łódź, ul. Kościuszki 93