Kiła
Zadzwoń  42 230 96 57   lub  Zarezerwuj online

Leczenie kiły Łódź

Kiła jest to choroba zakaźna, przenoszona drogą płciową, wywołana przez bakterię Treponema pallidum. Kiła ma przewlekły przebieg, a nieleczona może prowadzić do ciężkich uszkodzeń narządów, a nawet zgonu. Kiła ma przebieg okresowy i możemy wyróżnić kiłę pierwszorzędową i drugorzędową.

Do zakażenia kiłą dochodzi w wyniku stosunku pochwowego, analnego lub oralnego z osobą zakażoną. Tzw. „objaw pierwotny” rozwija się w miejscu infekcji po 2-3 tygodniach. Objaw pierwotny to twarde, niebolesne owrzodzenie, umiejscowione przeważnie w obrębie narządów płciowych. Po upływie 6-8 tygodni następuje samoistne wygojenie owrzodzenia. Zakażeniu może towarzyszyć zapalenie miejscowych węzłów chłonnych. Kiła drugorzędowa rozwija się około 2,5 miesiąca od zakażenie. W tym okresie występują zmiany skórne, takie jak osutka kiłowa. Zmiany te mają charakter plamkowy, grudkowy, grudkowo-łuskowy lub rzadziej krostkowy. Wysypka może mieć niewielkie nasilenie, u 25% chorych nie obserwuje się zmian dermatologicznych. Zmiany skórne mają początkowo wygląd blado-czerwonych lub różowych nieswędzących plam o średnicy 5–10 milimetrów. Zlokalizowane są na tułowiu oraz kończynach. Po kilku tygodniach pojawiają się czerwone zmiany grudkowe, które mogą wystąpić na całym ciele, ale najczęściej pojawiają się na dłoniach i stopach. Rzadko ulegają martwicy, co nadaje im wygląd krost. Niekiedy rozwijają się objawy mało swoiste, takie jak łysienie, jak również odbarwione plamy, przypominające bielactwo. W kile trzeciorzędowej dochodzi do rozwoju kilaków, zajęcia ośrodkowego układu nerwowego, układu sercowo-naczyniowego.

Diagnostyka: w celu rozpoznania kiły wykonuje się badani krwi, w których badamy nieswoiste odczyny serologiczne (np. test VDRL, który może być dodatni również w innych chorobach) oraz swoiste dla kiły odczyny serologiczne. Kiła wykryta szybko jest wyleczalna. Leczenie polega na przewlekłym podawaniu antybiotyków. Po wyleczeniu należy co pewien czas kontrolować badania krwi.

Potrzebujesz więcej informacji?

Administratorem Państwa danych osobowych zebranych w trakcie korespondencji z wykorzystaniem formularza kontaktowego jest "DERMOKLINIKA-CENTRUM MEDYCZNE" SPÓŁKA CYWILNA M.KIERSTAN, J.NARBUTT, A.LESIAK z siedzibą w Łodzi, przy Aleji T. Kościuszki 93, 90-436, e-mail: kontakt@dermoklinika.pl, nr tel. 42 230 96 57. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celach: realizacji czynności przed zawarciem umowy lub realizacji umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na Państwa pytania – w zależności od treści Państwa wiadomości. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest artykuł 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO), tj. realizacja umowy lub podjęcie czynności przed zawarciem umowy, artykuł 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgoda, artykuł 6 ust. 1 lit. f, tj. prawnie uzasadniony interes administratora – chęć odpowiedzi na Państwa pytania i wątpliwości. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania określonego w ust. 3 powyżej, tj. do zawarcia umowy, przedstawienia oferty handlowej, udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania lub wątpliwości i mogą być przechowywane do upływu okresu realizacji umowy i przedawnienia roszczeń z umowy. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych, z zastrzeżeniem, że prawo do przenoszenia danych osobowych dotyczy wyłącznie danych przetwarzanych w sposób wyłącznie zautomatyzowany. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, ma prawo do jej odwołania w każdym czasie, bez uszczerbku dla przetwarzania danych osobowych przed odwołaniem zgody. Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak brak ich podania spowoduje niemożność realizacji umowy, podjęcia czynności przed zawarciem umowy, przedstawienia oferty handlowej, odpowiedzi na pytania lub wątpliwości.

Zapisz się do naszego newslettera

Dane kontaktowe

Łódź, ul. Kościuszki 93