Kiła
Zadzwoń  42 230 96 57   lub  Zarezerwuj online

Leczenie kiły Łódź

Kiła jest to choroba zakaźna, przenoszona drogą płciową, wywołana przez bakterię Treponema pallidum. Kiła ma przewlekły przebieg, a nieleczona może prowadzić do ciężkich uszkodzeń narządów, a nawet zgonu. Kiła ma przebieg okresowy i możemy wyróżnić kiłę pierwszorzędową i drugorzędową.

Do zakażenia kiłą dochodzi w wyniku stosunku pochwowego, analnego lub oralnego z osobą zakażoną. Tzw. „objaw pierwotny” rozwija się w miejscu infekcji po 2-3 tygodniach. Objaw pierwotny to twarde, niebolesne owrzodzenie, umiejscowione przeważnie w obrębie narządów płciowych. Po upływie 6-8 tygodni następuje samoistne wygojenie owrzodzenia. Zakażeniu może towarzyszyć zapalenie miejscowych węzłów chłonnych. Kiła drugorzędowa rozwija się około 2,5 miesiąca od zakażenie. W tym okresie występują zmiany skórne, takie jak osutka kiłowa. Zmiany te mają charakter plamkowy, grudkowy, grudkowo-łuskowy lub rzadziej krostkowy. Wysypka może mieć niewielkie nasilenie, u 25% chorych nie obserwuje się zmian dermatologicznych. Zmiany skórne mają początkowo wygląd blado-czerwonych lub różowych nieswędzących plam o średnicy 5–10 milimetrów. Zlokalizowane są na tułowiu oraz kończynach. Po kilku tygodniach pojawiają się czerwone zmiany grudkowe, które mogą wystąpić na całym ciele, ale najczęściej pojawiają się na dłoniach i stopach. Rzadko ulegają martwicy, co nadaje im wygląd krost. Niekiedy rozwijają się objawy mało swoiste, takie jak łysienie, jak również odbarwione plamy, przypominające bielactwo. W kile trzeciorzędowej dochodzi do rozwoju kilaków, zajęcia ośrodkowego układu nerwowego, układu sercowo-naczyniowego.

Diagnostyka: w celu rozpoznania kiły wykonuje się badani krwi, w których badamy nieswoiste odczyny serologiczne (np. test VDRL, który może być dodatni również w innych chorobach) oraz swoiste dla kiły odczyny serologiczne. Kiła wykryta szybko jest wyleczalna. Leczenie polega na przewlekłym podawaniu antybiotyków. Po wyleczeniu należy co pewien czas kontrolować badania krwi.

Potrzebujesz więcej informacji?

"Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adres email) przez Sprzedawcę (tutaj należy podać imię i nazwisko / nazwę oraz adres Sprzedawcy) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody."

Zapisz się do naszego newslettera

Dane kontaktowe

Łódź, ul. Kościuszki 93