Trądzik

Leczenie trądziku Łódź

Trądzik pospolity jest schorzeniem występujących głównie u osób młodych, jego przyczyną jest nadczynność gruczołów łojowych, cechuje się obecnością zaskórników, zmian grudkowo-krostkowych i nacieków ropnych. Najczęściej zajmuje skórę twarzy, pleców, klatki piersiowej.

Leczenie trądziku Łódź zależy od jego postaci klinicznej i nasilenia zmian. Leczeniem pierwszego rzutu są preparaty miejscowe (antybiotyki, preparaty złuszczające, pochodne witaminy A). W trądziku o znacznym nasileniu stosuje się leczenie doustne: antybiotyki (najczęściej tetracyklina) i pochodną witaminy A - izotretynoinę. Izotretynoina jest obecnie najskuteczniejszym lekiem w leczeniu trądziku, jednak o jej włączeniu do terapii powinien decydować zawsze lekarz dermatolog. Podczas ich stosowania należy okresowo wykonywać pewne badania krwi, nie można uprawiać bardzo intensywnego sportu. Są to leki bardzo niebezpieczne dla płodu i kobiety leczące się izotretynoiną muszą stosować doustną antykoncepcję. Do głównych działań niepożądanych zaliczamy wysuszenie i pękanie czerwieni wargowej, zmniejszenie wydzielania łez, większą urażalność skóry, bóle mięśniowe. Wszystkie objawy przechodzą po zakończeniu kuracji lekiem, a ich nasilenie można zmniejszyć, obniżając dawkę leku.

Trądzik różowaty i zapalenie łojotokowe to częste choroby skóry. Charakteryzują się zmianami rumieniowymi i grudkowo-krostkowymi, najczęściej na skórze czoła, policzków, nosa, brody i powiek. Towarzyszy im napadowe zaczerwienie twarzy i łojotok. Zmiany pojawiają się najczęściej po 30 roku życia, głównie u kobiet. W leczeniu trądziku stosuję się antybiotyki stosowane ogólnie i miejscowo, metronidazol, okresowo słabe preparaty sterydowe, miejscowo preparaty przeciwgrzybicze. Ważna jest również pielęgnacja skóry twarzy specjalnie dobranymi kosmetykami. Szczególną postacią zmian jest zapalenie skóry wokół ust. Leczenie trądziku Łódź