Zapalenie skóry rąk
Zadzwoń  42 230 96 57   lub  Zarezerwuj online

Leczenie kontaktowego zapalenia skóry dłoni

Kontaktowe zapalenie skóry z podrażnieniami jest to częsty typ zapalenia skóry rąk, spowodowany ekspozycją na substancje zewnętrzne, które powodują ścieranie, podrażnienie lub zniszczenie warstwy rogowej. Charakterystyczne objawy to pieczenie, świąd i przeczulica w miejscu kontaktu z substancją drażniącą.

Zmiany zazwyczaj obejmują dłonie. Kontaktowe zapalenie skóry powstaje w wyniku zetknięcia się z alergenem, z którym pacjent zatknął się w życiu codziennym lub w pracy zawodowej. Wyróżniamy wyprysk ostry i przewlekły. Zmiany są niewyraźnie odgraniczone od otoczenia, występują pęcherzyki i grudki wysiękowe, towarzyszy im świąd. Do substancji o wysokim potencjale uczulającym należą: nikiel, mieszanina gumy (dodatek do produktów gumowych), mieszanka zapachowa, antybiotyki miejscowe, dwuchromian potasu i inne środki.

Leczenie: nawilżanie, unikanie czynników drażniących, częstego mycia rąk, kontaktu z wodą i używanie emolientów jest pomocne w odnowieniu bariery ochronnej naskórka niezależnie od typu zapalenia. Regularne używanie emolientów i kremów barierowych zapobiega wysuszeniu skóry i podrażnieniom spowodowanym związkami chemicznymi. Emolienty powinny być używane zaraz po kąpieli, by zapobiec utracie wody. Zaleca się stosowanie ochronnych rękawic (winylowych lub bawełnianych) i łagodnych mydeł w trakcie mycia, by zminimalizować objawy podrażnienia. Testy płatkowe są skuteczne w wykrywaniu potencjalnych alergenów kontaktowych. W leczeniu kontaktowego zapalenia skóry stosujemy miejscowo kortykosteroidy, antybiotyki, pimekrolimus, doustne leki przeciwhistaminowe, naświetlanie UV. W najcięższych przypadkach stosowane są kortykosteroidy przez krótki czas.

Potrzebujesz więcej informacji?

"Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adres email) przez Sprzedawcę (tutaj należy podać imię i nazwisko / nazwę oraz adres Sprzedawcy) w celu marketingowym. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Mam prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Mam prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do przenoszenia danych na zasadach zawartych w polityce prywatności sklepu internetowego. Dane osobowe w sklepie internetowym przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z polityką przed wyrażeniem zgody."

Zapisz się do naszego newslettera

Dane kontaktowe

Łódź, ul. Kościuszki 93