Mezoterapia osocze bogatopłytkowe

Mezoterapia osoczem bogatopłytkowym

Osocze bogatopłytkowe (PRP) jest stosowane w medycynie (m.in. chirurgii, ortopedii, okulistyce) od ponad 30 lat. Jest to pochodzący od pacjenta, któremu wykonuje się zabieg, koncentrat płytek krwi w niewielkiej objętości osocza, zawierający substancje stymulujące procesy naprawcze – czynniki wzrostu.

W terapii wykorzystuje się płytki krwi do pobudzania procesów gojenia rany poprzez uwalnianie substancji aktywnych (czynniki wzrostu). Podanie PRP daje sygnał w miejscu nakłucia do rozpoczęcia procesów naprawczych, tak jak to ma miejsce po powstaniu rany. Indukowane są podziały komórkowe, stymulowana synteza włókien kolagenowych i elastycznych i napływ komórek macierzystych. Ważne jest to dla rewitalizacji skóry i jej odmładzania. Zabieg składa się z kilku etapów, nie należy do nieprzyjemnych (podawany jest krem znieczulający). Celem jest odmłodzenie skóry lub profilaktyka przeciwzmarszczkowa w okolicy twarzy, szyi, dekoltu oraz dłoni. PRP stosowany jest również w okolicy skóry owłosionej głowy dla poprawy gęstości i jakości włosów, zatrzymania łysienia i stymulacji odrostu włosów.

Masz pytania? Tu dowiesz się więcej

1/ Jaki jest czas zabiegu?

Czas zabiegu to około 45 minut.

2/ Czy należy odpowiednio przygotować się do zabiegu? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Nie ma takiej konieczności.

3/ Czy są przeciwwskazania do zabiegu, a jeśli tak, to jakie?

• ciąża i okres karmienia piersią,
  • aktywne infekcje bakteryjne i wirusowe skóry,

4/ Czy podczas zabiegu odczuwamy dyskomfort, ból?

Pacjenci mogą odczuwać niewielki ból, niekiedy pieczenie.

5/ Czy zabieg jest wykonywany w znieczuleniu miejscowym? Jeśli tak, to przy użyciu jakiej substancji (możliwość uczulenia)?

Tak, przy wykonywaniu tego zabiegu stosujemy znieczulenie preparatem Emla. Praktycznie nie istnieje możliwość uczulenia.

6/ Czy jest to zabieg tzw. bankietowy, tzn. bezpośrednio po jego wykonaniu skóra nie jest podrażniona i wygląda bardzo dobrze?

Bezpośrednio po zabiegu mogą wystąpić zasinienia lub niewielkie krwawienie.

7/ Czy bezpośrednio po zabiegu skóra jest podrażniona/zaczerwieniona/opuchnięta? Jeśli tak, to po jakim czasie objawy te znikają?

Może wystąpić nieznaczny obrzęk w postaci opuchlizny, zaczerwienienie lub punktowe krwawienie; objawy znikają w ciągu kilku dni.

8/ Czy na drugi dzień po zabiegu można iść do pracy?

Tak, można iść następnego dnia do pracy, jednak należy niekiedy wykonać mocniejszy makijaż.

9/ Czy po zabiegu można stosować dotychczasową pielęgnację (produkty do oczyszczania, kremy, maseczki), czy wymagany jest jakiś szczególny sposób pielęgnacji?

Można, na początku jednak lepiej jest stosować preparaty przyspieszające proces regeneracji skóry, polecone w gabinecie.

10/ Czy bezpośrednio po zabiegu można wykonać makijaż?

Tak, nie ma przeciwwskazań.

11/ Czy zabieg może być wykonywany latem? Czy przy ekspozycji na słońce istnieje ryzyko powstania przebarwień?

Tak; latem zawsze należy stosować ochronę przeciw UVR; sam zabieg nie zwiększa ryzyka przebarwień.

12/ Czy skóra po zabiegu wymaga wysokiej ochrony przeciwsłonecznej, czyli użycia kremów z wysokim filtrem SPF?

Jak wyżej.

13/ Czy wystarczy jeden zabieg, by uzyskać efekt, czy konieczna jest seria?

Po pierwszym zbiegu nie widzimy jeszcze całkowicie satysfakcjonujących efektów leczenia; najlepiej wykonać od 4 do 6 zabiegów.